ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Češi chtějí finance a reality řešit na jedné pobočce

Finanční plánování je pojem, se kterým se Češi učí čím dál více pracovat. Pomocí kvalitního finančního plánu si totiž mohou zajistit potřebné finance na splnění svých snů. Zároveň si ale zvykli čím dál více své finance řešit s jedním finančním konzultantem na jedné finanční pobočce.

„Právě tomuto trendu jsme vykročili na konci roku 2015 vstříc a otevřeli první pobočku OK Point v Praze. Na OK Pointu totiž lze pohodlně společně vyřešit bankovní, finanční a realitní služby,“ vysvětluje Radim Štantejský, manažer projektu OK Point, a pokračuje: „V zahraničí je již sloučení různých finančních či realitních služeb na jedné pobočce běžné, v Česku si na tento koncept Češi teprve zvykají.“

OK Pointy fungují na principu franšízových poboček a za ryze českým konceptem stojí společnost Broker Consulting a internetová mBank. Během tří let společně otevřely po celé republice 44 OK Pointů a další jsou ve fázi výstavby, nebo se plánují.

„V expanzi finančních poboček na českém trhu patříme k nejsilnějším hráčům, v plánu máme dalších 25 měst, v Karlovarském kraji je to například Cheb, v sousedním Plzeňském Klatovy a v Ústeckém kraji pak na svůj OK Point čeká ještě Děčín,“ představuje plány Štantejský. „Pobočka je vybavena moderními technologiemi a dvěma až třemi klientskými místy. Součástí každého OK Pointu je i vkladový bankomat s provozem 24 hodin sedm dní v týdnu.“

Restart kariéry? 41 procent zaměstnanců přemýšlí o podnikání

Mezi zájemce o franšízové podnikání v oblasti financí nejčastěji mají zájem top manažeři  či vedoucí pracovníci, kteří po 15, 20 letech v manažerských pozicích mají touhu se vrhnout na vlastní podnikání. Netroufají si ale začínat od nuly, a tak volí právě franšízový koncept. Jeho základem je právě vyzkoušený a zaběhnutý podnikatelský koncept, který jim dá potřebnou oporu, ale zároveň umožní dostatečnou svobodu v podnikání.

Právě restart kariéry okolo 40. roku není ničím výjimečným. Podobnou změnu zvažuje 41 procent současných zaměstnanců, 5 procent to má dokonce už v plánu. Důvodem zvažování startu podnikání je nejčastěji potřeba nezávislosti a větší svobody, uvádí téměř každý druhý zaměstnanec, který o změně přemýšlí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ipsos.

„Vstup do podnikání zvažují výrazně častěji zaměstnanci malých firem do zhruba 15 zaměstnanců, vysokoškolsky vzdělaní lidé, pracovníci na nižších a středních vedoucích pozicích,“ doplňuje Lenka Šilerová, výkonná ředitelka HR & ERM agentury Ipsos, a dodává: „V zaměstnání se lidé mnohdy nedokáží realizovat tak, jak by chtěli. Proto také 60 procent možných budoucích podnikatelů uvažuje o alespoň částečné změně oboru.“

Franšízing je právě pro zaměstnance vhodnou variantou ke vstupu do podnikatelského prostředí, protože na jednu stranu poskytuje jistotu systému franšízora a na druhou stranu nabízí potřebný prostor pro seberealizaci a násobně vyšší příjmy než ve firemním prostředí. Člověk totiž nemusí spoléhat jen sám na sebe, jak to jinak u osob samostatné výdělečně činných často bývá.

Článek byl publikován v Karlovarském deníku 13. května 2019. 

Češi chtějí finance a reality řešit na jedné pobočce
Češi chtějí finance a reality řešit na jedné pobočce
Češi chtějí finance a reality řešit na jedné pobočce
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES