ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů
Před téměř dvěma lety se Markéta Francová stala ředitelkou pobočky OK Point v Kladně. Na své rozhodnutí nedá dopustit, protože při řízení pobočky využívá své zkušenosti s vedením lidí z nadnárodní společnosti, kde dříve působila, ale i ze studia Vysoké školy ekonomické.
„Už je to pět let, kdy v mém životě sehrála roli náhoda. Hledala jsem zrovna změnu, když mě oslovil jeden ze stávajících ředitelů Broker Consulting s tím, jestli bych nechtěla zkusit pracovat jako finanční konzultantka. K financím mám celý život blízko, vystudovala jsem je na vysoké škole. Zároveň mě velmi baví pracovat s lidmi. Říkala jsem si, že právě v tomto oboru by se mohly spojit moje silné stránky s tím, co mě v práci naplňuje, a nabídku jsem přijala,“ vzpomíná Markéta Francová a dodává: „Příležitost stát se ředitelkou na OK Pointu pro mne znamenala novou etapu pracovního života, za kterou jsem velmi ráda. Uplatňuji zde mého silného obchodního ducha a vidím výsledky práce velmi rychle, na rozdíl třeba od zmíněné práce v korporaci.“
Na pobočce OK Point lze totiž na jednom místě pohodlně vyřešit bankovní, finanční a realitní služby. Za ryze českým franšízovým konceptem stojí společnost Broker Consulting a internetová mBank. Během tří let společně otevřely po celé republice 44 OK Pointů a další jsou ve fázi výstavby, nebo se plánují.
„Právě to, že se člověk může soustředit na výběr nejlepších služeb pro klienty na vysoké úrovni a nezastupuje pouze pár společností, je pro mě osobně hodně důležité,“ chválí si ředitelka Francová. „Lidé u nás nejčastěji poptávají koupi nemovitostí a zajištění hypotečního úvěru. My se jim snažíme vyhovět nejen v tomto, ale řešíme s nimi komplexně jejich finanční potřeby, celkový finanční plán, aby měli ve financích pořádek a postupně spěli k finanční nezávislosti.“
Restart kariéry? 41 procent zaměstnanců přemýšlí o podnikání
Příběh Markéty Francové, která po zkušenostech z korporátního prostředí hledala profesní změnu, není takovou raritou, jak by se mohlo zdát. Většina současných zaměstnanců nadnárodních společností zvažuje kariérní změnu, celých 41 procent z nich přemýšlí rovnou o podnikání, 5 procent to má dokonce už v plánu. Důvodem zvažování startu podnikatelské činnosti je nejčastěji potřeba nezávislosti a větší svobody, uvádí téměř každý druhý zaměstnanec, který o změně přemýšlí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ipsos.
„Vstup do podnikání zvažují výrazně častěji zaměstnanci malých firem do zhruba 15 zaměstnanců, vysokoškolsky vzdělaní lidé, pracovníci na nižších a středních vedoucích pozicích,“ doplňuje Lenka Šilerová, výkonná ředitelka HR & ERM agentury Ipsos, a dodává: „V zaměstnání se lidé mnohdy nedokáží realizovat tak, jak by chtěli. Proto také 60 procent možných budoucích podnikatelů uvažuje o alespoň částečné změně oboru.“
OK Pointy fungují na principu franšízové spolupráce, franšízorem je v tomto případě Broker Consulting. Franšízový koncept na jednu stranu poskytuje jistotu systému franšízora, kdy není třeba se spoléhat jen na sebe, a na druhou stranu nabízí potřebný prostor pro seberealizaci a i násobně vyšší výdělky.
„Výhody franšízového modelu jsou v kombinaci svobody a zároveň zajištěné podpory z centrály. Na jednu stranu se podnikatel může věnovat své hlavní podnikatelské činnosti, může poskytovat služby klientům a rozvíjet své znalosti i samotnou pobočku. Na druhou stranu má veškerou podporu od centrály,“ shrnuje výhody tohoto modelu Radim Štantejský, manažer projektu OK Point Broker Consulting, a uzavírá: „Ve Středočeském kraji je aktuálně možnost si otevřít OK Point v Čáslavi, Kolíně, Kutné Hoře, Lysé nad Labem a Příbrami.“