ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Franšízanti se zkušenostmi z byznysu

Franšízanti OK Pointů Jiří Sýkora a Tomáš Bartsch nedávno otevřeli své pobočky v Havířově a Jičíně. Prozradili nám, co je k navázání spolupráce přivedlo.

Jak jste se o konceptu OK Point dozvěděli?

Tomáš: Znali jsme ho s manželkou Renatou z Jičína, byť jsme viděli, že je již nějakou dobu zavřený. Následně jsme přijali pozvání na roadshow Broker Consulting, která se konala právě u nás v Jičíně.

Jiří: S kolegyní Lucií Jiravovou jsme hledali na internetu možnosti, jak zůstat v oboru, v bankovnictví. Ale chtěli jsme ho dělat jinak, než jak je zvykem v bankách. 

Co vás tedy zaujalo, že jste se rozhodli vedení konceptu oslovit pro spolupráci? 

Tomáš: Zaujalo nás to propojení financí a realit a také to, že budeme klientům schopni nabídnout to nejlepší z celého trhu a nebudeme závislí jen na jedné značce. Všeobecně obor financí nás zajímal již dlouhou dobu a možnost vést OK Point v domovském Jičíně pro nás byla hozená rukavice.

Jiří: Oba nás zaujala možnost mít vlastní pobočku pod silnou značkou OK Point. Výhodu vidíme v propojení financí, bankovnictví a realit, a pak, v tom souhlasím s kolegou, v možnosti vybrat klientovi opravdu tu nejlepší variantu na trhu. Také nás zaujalo to, že naše výkony nebudou ničím omezeny a odměňováni budeme opravdu v závislosti na našich aktivitách. Díky předchozímu zaměstnání máme k financím a bankovnictví hodně silný vztah. 

Tomáši, jaké máte předchozí zkušenosti s podnikáním? 

Tomáš: Oba se ženou „pocházíme“ z oblasti cestovního ruchu. Renata již před 17 lety založila cestovní kancelář se zaměřením na exotické pobyty. Ruku v ruce s tím se k tomu přidala činnost cestovní agentury, až se nakonec naše aktivity rozrostly na provozování tří kamenných poboček v Jičíně, Hořicích a Vrchlabí. Současná situace cestovní ruch velmi poznamenala a aktuálně provozujeme pouze pobočku v Hořicích a pracujeme na znovuotevření jičínské pobočky. Hlavní těžiště naší budoucí práce samozřejmě vidíme v provozování OK Pointu v rodinném duchu. 

Vy, Jiří, jste se zmínil, že naopak už nějaké zkušenosti s financemi máte. Odkud? 

Jiří: Společně s Lucií jsme byli oba zaměstnáni ve velké bance. Chceme tedy využít našich zkušeností s prací s klienty, s uměním navázat vztah s klientem a toho, že nás práce s financemi baví. 

Tomáši, váš OK Point je již otevřený, jak se vám vede? 

Tomáš: Máme otevřeno od 1. července, takže naplno pracujeme na co nejkvalitnějším (znovu)zavedení značky OK Point v Jičíně. S klienty v rámci Broker Consulting pracujeme zhruba od poloviny dubna, takže jsme v červenci nenaskakovali na nulu, ale spíš klienty vítali ve vlastním. Právě za zvládnutí počáteční fáze chci poděkovat Radimovi Štantejskému, manažerovi projektu OK Point, který byl rozhodujícím faktorem pro to, abychom se o OK Point zajímali a dotáhli to až na nové franšízanty. 

Jiří, vaše pobočka začala fungovat nedávno. Co všechno jejímu otevření předcházelo? 

Jiří: Bylo potřeba provést rekonstrukci prostor a důkladně je připravit na otevření, které proběhlo 2. října. Ještě před otevřením OK Pointu jsme absolvovali jednotlivá školení a s klienty z řad našich známých a jejich kontaktů už nyní pracujeme na plné obrátky. 

Jak vám v prvotní fázi pomohl franšízor? 

Tomáš: My jsme přebírali již dříve existující obchodní místo, takže náš příběh byl trochu jiný, než když prostory budujete od začátku. Nicméně i tak je pořád spousta věcí k řešení. A v nich máme jednoznačnou a plnou podporu vedení Broker Consulting i celého týmu OK Pointů.

Jiří: Vnímáme silnou podporu ze strany franšízora, který nám pomohl s absolvováním úvodních povinných školení, s přípravou nájemní smlouvy s pronajímatelem prostor a stále pomáhá s koordinací výstavby obchodního místa. Právě to, že jako bývalí zaměstnanci jsme nešli do podnikání na zelené louce, bylo správným rozhodnutím. 

Oba jste zahájili podnikání v době nelehké, v době koronavirové. Nebáli jste se, že by mohla mít negativní dopad na vaše podnikatelské záměry? 

Tomáš: Sektory financí a realit mají klientům co nabídnout, ať už se ekonomice celosvětově daří, či ne. To byl jeden z důvodů, proč jsme se o OK Point začali v loňském roce více zajímat. Ovšem otevřít pobočku v letošním dubnu nebo květnu určitě nebylo jednoduché. Jsme na menším městě a klienti – obzvláště pokud vás neznají a vy s nimi teprve začínáte pracovat – nebudou nakloněni tomu řešit své finance přes Zoom nebo Facetime. Ale jak jsem již zmínil, podpora ze strany franšízora v podobě Radima nám i s touto nestandardní situací pomohla.

Jiří: Každé období krize je příležitost, protože po každé krizi přichází několikaletý růst. Lidé budou chtít stále obsluhovat finance prostřednictvím svých účtů, stále budou prodávat a kupovat nemovitosti, hledat možnosti zhodnocení peněz, zabezpečovat své životy, nemovitosti a vozidla. Z tohoto pohledu jsme zvolili naprosto správně.

 

Pohled z míst nejvyšších/ „Tomáš Bratsch a Jiří Sýkora patří k franšízantům, kteří už v několikaměsíční fázi jejich zapracování prokazovali kompetenci provozovat naše prémiové pobočky OK Point. Tomáš je z předchozího působení zvyklý zasloužit si tvrdou a poctivou prací každého jednoho klienta, Jiří a jeho přítelkyně jsou z bankovního sektoru rozhodnutí změnit korporátní kariéru v cestu úspěšných podnikatelů. Je skvělé spolupracovat s lidmi jejich formátu, u nichž pracovitost, loajalita a zacílení na výsledky hrají dominantní roli. Mimořádně nás těší, že lidé s profilem Tomáše a Jiřího stále více projevují zájem o vstup do našeho konceptu,“ říká Radim Štantejský, manažer projektu OK Point a obchodní ředitel Broker Consulting. 

Vše při jednom/ Franšízové pobočky OK Point, za nimiž stojí společnost Broker Consulting ve spolupráci s mBank a MONETA Money Bank, nenabízí jen služby v oblasti financí. Pod jednou střechou propojují finanční služby s těmi bankovními a i realitními. Více na www.okpointy.cz.

 

Rozhovor byl publikován 19. října 2020 na portále Franchising.cz

 

Franšízanti se zkušenostmi z byznysu
Franšízanti se zkušenostmi z byznysu
Franšízanti se zkušenostmi z byznysu
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES