ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Novinky z BROKER POINTů
V čem se franšízové pobočky Broker Point Premium liší od poboček bank nebo s čím vším centrála Broker Consulting pomáhá franšízantům, vysvětluje v rozhovoru pro časopis EURO manažer konceptu Broker Point Premium Radim Štantejský. Jeho přepis vám nyní nabízíme.
Káva s Radimem Štantejským
Klientům nabízejí zprostředkování finančních, bankovních a realitních služeb unikátně pod jednou střechou, říká Radim Štantejský, manažer a idea maker franšízového projektu Broker Point Premium
V čem se Broker Point Premium liší od kamenné pobočky banky nebo pojišťovny?
Broker Point Premiumy jsou obchodní místa, která provozují naši franšízanti. Klientům nabízejí kompletní zprostředkování finančních, bankovních a realitních služeb. Každý klient tak na jednom místě získává optimální nabídku, aniž by musel navštěvovat různé pobočky bank, pojišťoven či realitních kanceláří. Vše řeší s jedním franšízantem či jeho zaměstnanci, kteří jsou mu vždy k dispozici, znají jeho finanční možnosti, a šetří mu tak čas.
Jak je tento projekt vnímán samotnými bankami a realitními kancelářemi? Považují ho podle vás za konkurenci?
Koncept Broker Point Premiumů jsme v Broker Consulting spustili roce 2015 jako trendovou záležitost. Inspirací nám byly osvědčené západní modely poskytování služeb z několika oblastí na jednom místě. V porovnání se standardními kamennými pobočkami banky je naše přidaná hodnota jednoznačná – Broker Point Premium provozuje podnikatel poskytující klientům širokou škálu služeb ve vysokém standardu. Dokážeme pracovat se všemi klientskými segmenty a nabídnout řešení i tomu nejnáročnějšímu klientovi. Pro ilustraci zájmu o naše služby – za první pololetí jsme vykázali meziroční nárůst v objemu realitních transakcí i objemu zprostředkovaných hypoték shodně 97 %. V obou segmentech jde tedy o skok na dvojnásobek.
Broker Point Premiumy fungují franšízově. V čem je to pro podnikatele výhodné?
Franšízing je velmi výhodnou možností jak nastartovat své podnikání pro všechny, kteří upřednostňují spolehlivý koncept s jasně danými parametry a osvědčenou „recepturou“. Celý obchodní a servisní model Broker Point Premiumu máme do detailu propracovaný. Přesně víme, co má franšízant se svým týmem dělat, aby naplnil očekávaný business case, a jakou podporu a nástroje má k tomu získat z naší strany. Naším cílem je, aby se franšízant soustředil čistě na svou obchodní činnost a práci s klienty, centrála Broker Consulting mu k tomu poskytne veškerou podporu.
Jak taková podpora vypadá? Platí jen při otevření pobočky?
Jakmile je spolupráce potvrzena, získávají od nás budoucí franšízanti stálou podporu. Nejen z centrály, ale i regionálně, díky čemuž mohou navzájem sdílet zkušenosti. Mohou kdykoli využít podporu jednotlivých oddělení centrály (právního, realitního, finančního, marketingového a komunikačního) a také samostatného týmu, který jim pomáhá zejména v technických otázkách. Vyvinuli jsme také komplexní vzdělávací systém, který formou pravidelných porad, seminářů a školení distančně i přímo na pobočkách umožňuje franšízantům neustále prohlubovat své profesní znalosti a dovednosti.
Jací zájemci o franšízu a z jakých oborů se nejčastěji hlásí? Změnil na tom něco covid-19?
Kandidáti pocházejí i z jiných oborů než přímo z financí či realit. Zvýšený zájem vidíme právě v oborech zasažených pandemií. Neplatí to ale úplně jednoznačně, hlásí se nám zájemci z velkých korporací i podnikatelé z oblasti realit, kteří spatřují možnost synergie mezi realitami a financemi. Jsem velmi rád, že se nám daří pomáhat uspět zájemcům přicházejícím z jiných oborů. V Broker Consulting nacházejí dlouhodobého partnera pro své podnikání, často dokonce společně se svou rodinou.
Co by měl kandidát dobře zvážit, než se pustí do franšízového podnikání?
Samozřejmě je třeba mít na startu počáteční kapitál nutný k rozjezdu obchodního místa, což je u nás minimálně 300 000 korun. Klíčovým aspektem však je uvědomit si, že franšízant musí být angažován v každodenním chodu Broker Point Premiumu. Ze zkušenosti už víme, že čistě investorské zapojení kandidáta s tím, že řízení pobočky přenechá dalším osobám, nemůže fungovat. Klíčové předpoklady k vybudování úspěšné pobočky v dané lokalitě jsou pracovitost a schopnost realizovat zavedené postupy.
Jaké plány máte ohledně projektu do dalších let?
Plánujeme další expanzi jak v počtech poboček, tak z hlediska rozsahu nabízených služeb. Broker Point Premiumy jsou výkladní skříní společnosti Broker Consulting na těch nejfrekventovanějších místech.