ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Podívejte se na příběhy franšízantů
„Vždy jsem věřil, že to zvládnu a nenechal jsem se odradit od pochybovačů. Dnes mám fungující byznys a jsem za to rád," říká franšízant Jakub Zeman.
Jakub Zeman patří bezesporu mezi nejúspěšnější tváře Broker Consulting. Za jeho úspěchem stojí nejen jeho vlastní verva, energie, vzdělání, dochvilnost a přesnost, ale z velké části i to, že spojení financí a realit u něj zkrátka skvěle funguje.
Dá se svět financí a realit oddělit? Kolik procent zabírají reality a kolik finance?
Jsou to propojené nádoby, nedají se oddělovat. Já osobně jsem velkým fandou do realit, protože sám investuji do nemovitostí, ty mě baví, ale jinak je to tak, že když za námi klient přijde, tak je to hodně vyvážené, a myslím, že řešíme obojí.
Jak daleko sahá váš zájem o nemovitosti? Je to standardní prodej, nákup, anebo se dotýkáte i developerských projektů?
V první řadě se s klientem bavíme o vlastním bydlení. Ve chvíli, kdy má klient bydlení vyřešené, postupujeme dál. Ze začátku většinou klienti přemýšlejí o nákupu jedné další nemovitosti, např. investičního bytu. Ukazuji klientům své vlastní portfolio, jak jsem k němu dospěl a jak se mi podařilo skočit z jednoho bytu až na dalších pět.
Zaujal vás koncept Broker Point Premium a chtěli byste vědět víc? Pojďme se sejít (třeba i online) a probrat vše, co vás zajímá.
NAPLÁNOVAT SCHŮZKUPřed šesti lety jste si otevřel pobočku Broker Point v Kralupech nad Vltavou. Co vás k tomu vedlo?
Chtěl jsem, aby za mnou bylo něco vidět. Chtěl jsem mít zázemí pro klienty a také dát jasně vědět, že svou práci myslím vážně a dlouhodobě, aby klienti mohli kdykoliv přijít. Chtěl jsem mít jistotu, že kdyby se mi náhodou do budoucna něco stalo, klienti budou mít místo, kde se o ně moji zaměstnanci postarají.
Změnila se po otevření pobočky důvěra klientů? Obecně vždy platilo, že se s konzultantem můžete potkat v kavárnách, v restauracích nebo si zavoláte, ale přece jen pro konzervativního klienta je pobočka razítkem solidnosti a partnerství…
S oblibou přezdíváme Broker Point na chrám důvěry, protože klient, který nás přijde navštívit, nemusí přemýšlet, zda tento koncept funguje. On vidí, že to funguje. Vidí, že jsme něco vybudovali, že jsou na pobočce zaměstnanci a ostatní klienti. Nemusí přemýšlet nad důvěrou, protože ji hned získává.
Všechno, co byste měli vědět o Broker Pointu Premium a Broker Consulting.
ZOBRAZITObjevila se díky Broker Pointu nová skupina klientů, ke které byste se obyčejně nedostal?
Jistě. Okusili jsme bonitní klientelu, kterou bychom sice získali, ale nebylo by to tak jednoduché. Díky pobočce Broker Point máme jednoznačné razítko, že to funguje, a od té doby se s námi začali bavit další zajímaví klienti. Další velkou výhodou je, že jsme se napojili na tři až čtyři menší developery, díky kterým máme na starosti výhradně 200 až 250 nemovitostí na prodej. Budujeme s nimi vztahy delší dobu, a když plánují nový projekt, zavolají mi a baví se se mnou o tom, jak má projekt vypadat, jaký pozemek vybrat pro danou stavbu tak, aby výsledný produkt byl pro naše klienty zajímavý a chtěli ho kupovat.
Řekl byste, že jedním z důvodů, proč jste pro developery solidním partnerem, je právě provozování vlastní franšízové pobočky?
Ano, jednoznačně. Developer chce mít pro klienty hezké zázemí, ve kterém projekt prodáváme. Když pak pozvete developera na kávu, hned vidí, v jaké kvalitě a na jaké úrovni jsou naše služby.
Jak moc je v rámci franšízové pobočky důležitá lokalita?
Velmi důležitá. Chce to být někde v centru, vedle velkých bankovních domů, aby klienti, kteří tam chodí, viděli, že jdete příkladem, že jste na pěkném místě a poblíž ostatních finančních institucí. Často si s klientem povídáme o tom, co všechno pro něj znamená např. koupě nebo stavba rodinného domu. Musí jít do realitní kanceláře, aby si vybral buď dům, nebo pozemek, pak musí jít do banky, aby si zajistil financování, do pojišťovny, aby měl dobrou pojistku atd. A my máme v tu chvíli dvě možnosti – buď můžeme říct, zajděte si tam, strávíte tam hodiny času a oni vám řeknou, že jsou ve všem nejlepší, nebo zůstaňte tady u nás, my vám zajistíme srovnání napříč celým trhem a o vše se postaráme.
V elektronické brožuře se dočtete více o podnikatelském konceptu Broker Point Premium a službách, které nabízí.
ZÍSKAT BROŽURUNapadlo vás přidat ještě třeba stavební firmu?
I se stavebními firmami spolupracujeme, jen jsem to nezmínil. Zajišťujeme tak klientům ověřenou a bezpečnou volbu při stavbě např. rodinného domu. Máme historicky kontakty jak s developery, tak stavebními firmami, a víme tedy, s kým klienta propojit.
Jak jste spokojen s podporou ze strany Broker Consulting? Co považujete za zásadní?
Myslím, že zásadní je komunikace, která funguje. Důležité je neustálé vylepšování a vývoj franšízy a v tomto směru máme od centrály skvělou podporu. Klíčové také je, že vedení společnosti reaguje na naše podněty a návrhy k vylepšení, protože my franšízanti jsme přímo v té praxi a vidíme, co je potřeba ještě vylepšovat. Trh se vyvíjí a my na to musíme reagovat.
Nedávno získal koncept Broker Point ocenění Franchisa roku. Myslíte, že toto ocenění přiláká nové klienty a zvedne prestiž franšízy?
Jednoznačně. Všechny benefity, které franšíza Broker Point má, se ani nedají kompletně rozebrat, ale jednou z důležitých věcí je to, že firma nám jde dlouhodobě naproti a snaží se snižovat třeba nákladovost franšízy, a naopak nám zvedat naše odměny. Podporuje nás, aby nám to fungovalo, abychom prosperovali. Ocenění Franchisa roku je nepochybně skvělá věc.
Jak složité bylo v roce 2017 franšízu otevřít? A ptám se zejména pro případ, že by někdo měl podobnou touhu a chuť…
Důležité je se rozhodnout. A když se rozhodnete, tak se nenechat odradit takzvanými „pochybovači“. Je to velký krok, který stojí finance. Já jsem si věřil, věděl jsem, že to zvládnu, a i když byly nějaké nesnáze, tak jsem si za tím od začátku šel. Když chcete vydělávat hodně peněz a chcete být hodně úspěšný, tak to nikdy nebude jednoduché. Museli jsme se naučit pracovat třeba se zaměstnanci, což jsme do té doby úplně neuměli, protože jsme živnostníci a síť si tvoříme v rámci živností, ale já jsem se v tom našel. Baví mě vést zaměstnance, komunikovat s nimi, baví mě budovat jejich majetky a chci, aby se měli pěkně. Takže to není jenom o klientech, ale i o lidech v našem okolí. Aby prosperovali, a to moji zaměstnanci mají.
Jak byste souhlasil s tvrzením, že teprve franšíza je takové reálné podnikání, protože se stáváte zaměstnavatelem?
Ano, člověk má najednou měsíční náklady, už si všechno víc počítá, víc nad tím přemýšlí a má zodpovědnost nejenom za sebe, ale i za své zaměstnance. Samozřejmě v určitou chvíli se to překlopí do prosperity a tím, že máte zaměstnance, můžete obsluhovat daleko více klientů. Můžete jim opravdu dávat svou pozornost, protože zaměstnanci kolem vás všechno vyřeší a vy děláte jenom toho „chirurga“, tu nejdůležitější akci. Obchodujete a radíte lidem, jak mají pracovat s těmi svými financemi.
Dagmar
Zdrubecká
key account manager
Publikováno: 31.10. 2023
Zaujal vás koncept Broker Point Premium a chtěli byste vědět víc? Pojďme se sejít (třeba i online) a probrat vše, co vás zajímá.
NAPLÁNOVAT SCHŮZKUVšechno, co byste měli vědět o Broker Pointu Premium a Broker Consulting.
ZOBRAZITV elektronické brožuře se dočtete více o podnikatelském konceptu Broker Point Premium a službách, které nabízí.
ZÍSKAT BROŽURU
Dagmar
Zdrubecká
key account manager
Jsme tu pro Vás a rádi Vám odpovíme na všechno, co Vás zajímá.