ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů
Jaroslav Metlička je franšízantem OK Pointu v Karlových Varech. V rozhovoru pro časopis Náš Region popisuje svou cestu k vlastní pobočce, ale i to, jak se na Karlovarsku získávají noví klienti a zaměstnanci.
O finanční oblast se Jaroslav Metlička zajímá už od svého prvního zaměstnání. Přesto k otevření jeho vlastní franšízové pobočky OK Point v tomto oboru vedla dlouhá cesta. Zeptali jsme se ho, co mu pobočka osobně přináší a jak se mu daří podnikat v nelehkých podmínkách Karlovarského kraje.
Jaroslave, máte za sebou 10 let zkušeností na obchodních pozicích, například z prodeje audiovizuální techniky. Co stálo za rozhodnutím vstoupit do oboru financí a realit, který je v lecčem dost specifický?
Už od prvního zaměstnání jsem se snažil co nejlépe starat o své vlastní finance. Vždy mě zajímalo, jak peníze vydělat a následně zhodnotit. Využíval jsem i služeb finančního poradce. Po mnoha letech v zaměstnání jsem díky nabídce své známé přešel do jedné pojišťovny na post manažera. Stále silněji mě ale oslovoval svět finančních poradců, navíc jsem cítil, že práce pro jednu instituci pro mě úplně není. Měl jsem ale štěstí na správného člověka, který mi dal příležitost stát se konzultantem v oborech financí a realit. Chtěl jsem být svým pánem a začít si budovat něco vlastního, a přesně to mi práce v těchto oborech naplno umožňuje.
Svou pobočku OK Point jste otevřel před pěti lety, ale ve společnosti Broker Consulting, pod níž síť poboček spadá, pracujete už od roku 2013. Co vás přimělo k rozhodnutí stát se franšízantem?
Otevření OK Pointu bylo společným nápadem s mým nadřízeným, který mě v tomto směru velmi podpořil. Pro mě osobně to byl zlom v kariéře, pobočka posunula mé dosavadní služby klientům na vyšší úroveň. Z pohledu podnikání mi její otevření přineslo řád, disciplínu a zároveň velkou odpovědnost. Pobočka mně i mému týmu velmi pomáhá v budování důvěry u klientů, s nimiž si tak snáze vytváříme dlouhodobý partnerský vztah.
Zmínil jste, že na pobočce máte svůj tým. Kolik vás je a jak máte mezi sebou rozdělenou práci?
Aktuálně nás je šest. Kombinujeme zde různé formy spolupráce a každý má svou roli. Někteří kolegové se třeba více věnují realitnímu zprostředkování, jiní zase finančnímu poradenství. S administrativou nám pomáhají asistentky. Už si práci bez nich ani nedovedu představit. Díky nim můžeme pracovat efektivněji a plně se soustředit na klienty a jejich požadavky. Každopádně do týmu nadále hledám nové spolupracovníky, protože klientů, kteří žádají naše služby, rychle přibývá a naše kapacitní možnosti jsou omezené.
Jak hledáte nové kolegy? Pozorujete nyní větší zájem o práci ze strany adeptů z oborů zasažených koronavirem?
Využívám kombinaci více způsobů hledání, což se mi nejvíce osvědčilo – od klasických inzerátů přes spolupráci s úřadem práce, sociální sítě až po to nejdůležitější, a tím je osobní doporučení přímo od našich klientů. Určitě mohu potvrdit, že o práci na mé pobočce je teď větší zájem uchazečů, a to hlavně z oborů gastronomie a hotelnictví. Tyto obory byly v našem kraji zasaženy nejvíce.
Karlovarsko je co do počtu obyvatel nejmenším krajem Česka. Patří navíc mezi chudší regiony s celkově nižšími mzdami. Jak se vám přes tyto nelehké podmínky daří získávat nové klienty?
Náš region sice nepatří k těm bohatým, ale to neznamená, že nás klienti nepotřebují. Naše služby vyžadují pořád. Jediný rozdíl vnímám v tom, že oproti jiným regionům řešíme například nižší výše hypoték nebo nižší částky, které jsou klienti ochotni odkládat ke splnění svých finančních cílů. Princip naší služby je ale pro všechny stejný. Karlovarský kraj má své kouzlo a věřím, že dříve nebo později na tom budeme ekonomicky lépe. I proto jsem otevřel pobočku OK Point právě tady.
S jakými záležitostmi se na vás klienti letos nejčastěji obracejí?
Nejčastěji s nimi řešíme vlastní bydlení a jeho financování, tedy hypoteční úvěry. S tím samozřejmě souvisí i zabezpečení příjmů, majetku a vytváření finanční rezervy. Vždy se snažíme klientům poskytnout komplexní službu, aby jim to dávalo celkově smysl a byli na každou životní situaci finančně připraveni.
Franšízové pobočky OK Point, za nimiž stojí společnost Broker Consulting ve spolupráci s mBank a MONETA Money Bank, propojují pod jednou střechou finanční služby s těmi bankovními a realitními. Více také na www.okpointy.cz a www.okpoint.tv, kde najdete zajímavá videa pro zájemce o vlastní podnikání s franšízou OK Point.
Rozhovor vyšel v časopisu Náš Region - Karlovarsko 16. září 2021