ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů
Období vysokých nákladů a velkého tlaku na rozpočty pociťuje v současnosti mnoho českých domácností. Nejen proto jsou nyní více než kdy předtím potřebné služby finančních konzultantů, ti mohou klientům poradit s nastavením domácích rozpočtů nebo jim pomohou ochránit naspořené peníze. Pověstné utahování opasků má totiž své limity a je potřeba myslet i na budoucí cíle a přání. Konkrétní kroky, s nimiž pomáhá klientům, přiblížil v rozhovoru pro Mladou frontu Dnes úspěšný franšízant Jakub Urban.
OK Point jste otevíral už v roce 2016. Co Vás vedlo k rozhodnutí provozovat vlastní franšízovou pobočku?
Ve financích jsem se ještě před OK Pointem pohyboval delší dobu, právě proto si myslím, že dokážu nyní ocenit všechny výhody, které nabízí. Být blíže klientům byl totiž od začátku můj hlavní cíl, a to se mi díky denní komunikaci s klienty na pobočce úspěšně daří. Když přišla možnost vlastního byznysu pod hlavičkou OK Point, neváhal jsem. Šlo o zásadní posun a příležitost, za něž jsem rád, že jsem je využil.
Proč jste zvolil k podnikání právě franšízu OK Point? V čem vidíte její největší výhody?
Zásadním faktorem bylo určitě spojení financí a realit, na kterém stojí komplexní péče, jíž můžeme klientům díky tomu zajistit. Poté je to zcela jistě koncept dlouhodobého servisu, jež u klientů OK Point buduje. Individuální přístup společně s celoživotní a prvotřídní péčí o potřeby a přání klientů, to jsou hlavní přednosti a zároveň i výhody, které můžeme zprostředkovávat v každé době a za jakékoli ekonomické situace. Možnosti OK Pointu jsou navíc ukotvené a opřené o zázemí velmi stabilního a silného franšízora, a to byl pro mě, přiznám se, jeden ze zásadních důvodů pro vstup do podnikání v OK Pointu.
Jak se vám Vám daří spolupráce s franšízorem?
Spolupráci s franšízorem vnímám jako vzájemnou synergii. Ze strany Broker Consulting, zřizovatele OK Pointu, je podpoře franšízantům věnována velká pozornost. Mimo zavádění inovací, které Vás neustále posouvají vpřed, je centrálou garantovaná celková podpora a všestranné zázemí. Navíc silného partnera za zády svého podnikání vnímám v současné době jako výhodu k nezaplacení. Opora, které se mi dostává mimo metropoli v Opavě, kde sídlí moje pobočka, je jen třešnička na dortu.
Jak klienti vnímají fungování Vašeho OK Pointu?
Velká část klientů na pobočce bývá překvapena naším komplexním přístupem a tím, s čím vším jim můžeme pomoct. Pokud jsou v naší péči, tak už nemusí obíhat různé instituce, aby vyřešili finanční, bankovní nebo realitní záležitosti. V OK Pointu si vyřeší vše pod jednou střechou a ušetří tím velké množství času.
Obrací se na Vás klienti kvůli rostoucí inflaci? Na co jim radíte, aby se při plánování svých rozpočtů zaměřili?
Ano, klienti se na nás kvůli celkovému zdražování obracejí často. Standardně s nimi probíráme nejprve rozložení jejich domácích financí, respektive to, jak mají nastavené příjmy a výdaje. Poté následují doporučení, jak finanční situaci komplexně zlepšit, aktuálně s klienty frekventovaně rozebíráme omezení zbytných výdajů a vytvoření rezerv. Také stále častěji řešíme možnosti zhodnocení úspor klientů a zejména to, jak a čím si do rozpočtu mohou přilepšit. Běžně se nyní zabýváme i možnostmi uložení peněž v investicích.
O jaké služby mají konkrétně klienti největší zájem? Zaznamenáváte u nich změny v preferencích?
Momentálně spatřuji, že mají klienti větší ambici ochraňovat své peníze před inflací. Zároveň se obecně zvýšila poptávka po možnostech zhodnocování úspor. S tím souvisí, že mají někdy ambici hledat „rychlá řešení“ ve formě okamžitého a vysokého výnosu, tady se na ně snažíme velmi apelovat, aby situaci nepodcenili a nevyužili nabídky podvodné investice nebo zbytečně nepodstupovali velká rizika. Celková likvidita je pro klienta nyní důležitější než kdy jindy.
Klientům, kteří nemají velké finanční rezervy, současně radíme, aby se zamysleli nad svým měsíčním rozpočtem a nad možnostmi zvýšení jejich příjmů. Utahování opasků má totiž své limity, a nemusí vždy a každému k překlenutí období zvýšení nákladů na domácnost stačit. Je proto nutné, připravit se i na jiná řešení, jak situaci zvládnout a mít měsíční rozpočet v kladných číslech.
Projekt OK Point byl nedávno oceněný za podporu franšízantům a zároveň získal druhé místo v soutěži Franchisor roku, vnímáte tento úspěch i jako ocenění své práce na pobočkách?
Ocenění ve Franchise roku vnímám především jako pochvalu pro Broker Consulting. Z mého pohledu je politika, kterou společnost razí směrem ven i dovnitř velmi podstatná a jsem vděčný, že mohu být součástí firmy, která neusíná na vavřínech a neustále se posouvá dopředu. Na druhou stranu to pro mě znamená větší odpovědnost, že i svým dílem přispívám v rámci celku. Proto je důležité se držet základních principů být pracovitý, vytrvalý, otevřený novým příležitostem a mít obchodního ducha. Poté Vy i Vaše podnikání může rok od roku vzkvétat.
Prozradíte na závěr, jak trávíte volný čas? Umíte si dopřát prostor pro odpočinek?
V poslední době s rodinou rádi cestujeme, tak trávím volný čas nejraději. Vedle toho se rád odreagovávám při sportu nebo hraním her. Ale přiznám se, že najít si volnou chvilku na nějaké volnočasové aktivity je čím dál tím těžší. S manželkou sdílíme harmonogram, který nám ale občas umožní uniknout z každodenní pracovní reality.
Článek vyšel 27. října 2022 v deníku MF Dnes – Moravskoslezský kraj