Se svou partnerkou Renatou jste vlastnili několik franšízových poboček cestovní kanceláře. Co vás přimělo změnit obor podnikání?
Už delší dobu jsme přemýšleli o rozšíření našeho portfolia mimo obor cestovního ruchu. Shodou okolností jsme u nás v Jičíně navštívili před dvěma lety roadshow Broker Consulting, která potenciálním spolupracovníkům představovala franšízový projekt OK POINTŮ. Prezentace nás tak nadchla, takže jsme
se rozhodli do toho jít. V červenci loňského roku jsme tak v Jičíně otevřeli náš vlastní OK POINT.
Měli jste obavy z toho pustit se do oboru, se kterým jste do té doby neměli velké zkušenosti?
Lhal bych, kdybych řekl, že jsme žádné obavy neměli. Na druhou stranu jsme s podnikáním nezačínali úplně od nuly, už během prvního pololetí jsme se do finančního poradenství postupně zapracovávali a úspěšně realizovali několik obchodů. Naše počáteční obavy se tak ještě před otevřením pobočky zcela rozplynuly. Vzhledem k tomu, že jste provozovali několik poboček cestovní kanceláře, získali jste na rozdíl od mnoha vašich kolegů zkušenost se spoluprací s franšízorem.
Vnímáte nějaký rozdíl mezi vaším dřívějším franšízorem a současným franšízorem, Broker Consulting?
Obchodní model franšízy je postavený na stejných základech, ale rozdíly tu samozřejmě jsou. V případě Broker Consulting se jedná o poskytování finančních služeb, které jsou mnohem více regulovány nejen ze strany samotného franšízora, ale i ze strany trhu a České národní banky. V cestovním ruchu je podobná regulace minimální, což se někdy může odrážet v profesionalitě poskytovatelů cestovních služeb. Řekl bych, že nároky na franšízanty jsou v oboru finančního zprostředkování daleko větší a důslednější než v oboru cestovního ruchu. Navíc pro mě osobně je přístup současného franšízora v rovině skutečného partnerství, za což jsem velmi rád.
Co byste doporučil kolegům, kteří v tuto chvíli působí v cestovním ruchu a přemýšlejí co dál?
Nedělat si iluze. S ohledem na současný vývoj koronavirové situace je velkou otázkou, kdy bude možné zase volně cestovat. Domnívám se, že minimálně letošní rok to půjde jen s velkými překážkami, pokud vůbec. Naproti tomu obor financí funguje stále, ať se ekonomice daří, nebo ne. Finanční poradenství tak představuje dlouhodobý model smysluplného podnikání. Zároveň je to i způsob, jak lidem pomáhat. Zatímco v cestovním ruchu jim prodáváte radost ze zážitků, v oblasti finančního poradenství jim umožňujete radovat se z toho, jak hodně mohou ušetřit, nebo dokonce vydělat peníze navíc. Díky tomu si pak mohou snáze dopřát i tu radost ze zážitků na dovolené.
Franšízové pobočky OK POINT, za nimiž stojí společnost
Broker Consulting ve spolupráci s
mBank a MONETA Money Bank, propojují doslova pod jednou střechou finanční služby se službami bankovními a realitními. Informace pro zájemce o vlastní podnikání s
franšízou OK POINT jsou k dispozici na stránkách
www.okpointy.cz a na videokanále
www.okpoint.tv.
Rozhovor vyšel 15. 4. 2021 v týdeníku Náš Region