ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů
Soňa a Radek Husákovi spolu fungují nejen v jedné domácnosti, ale i na půdě jejich OK Pointu. Franšíza pro ně byla spojením praktického s vytouženým. Původní profese pověsili na pomyslný hřebík a vydali se spolu vstříc novému byznysu. Baví je propojení oblastí, ve kterých se každý z nich profesně realizuje. V rozhovoru pro Mladou frontu Dnes popisují, jak pomáhají klientům s řešením finančních a realitních záležitostí.
Co vás přivedlo k finančnímu a realitnímu poradenství?
Navedla nás k tomu změna zaměstnání, kterou jsem řešil na tehdejším působišti. Po určité analýze možností jsme dospěli k rozhodnutí, že poradenství ve formě podnikání franšízového typu bude to pravé. Shodou okolností jsem se přidala k manželovi, protože projekt OK Point naskytl perfektní příležitost i pro mě, podnikat jsme poté začali společně. Profesně jsme ale zůstali u svých oborů, já u financí a manželka u realit.
Vlastní pobočku OK Pointu jste spolu otevírali v Brně v roce 2017. Letos tedy slavíte pětileté výročí otevření. Jak jste se o konceptu franšízy dozvěděli a jak vzpomínáte na začátky svého podnikání?
Vlastně jsme se o tomto konceptu dozvěděli úplnou náhodou v době, kdy byl projekt OK Point na svém začátku. Velmi nás oslovit jeho seriózní business model a možnosti komplexních služeb. Atraktivní pro nás byla i pobočka, která se nám jevila jako příjemné místo k setkávání s klienty. Ale musíme přiznat, že začátky nebyly jednoduché. Museli jsme vytrvat a stavět na počátečním nadšení a prvních kladných referencích. V tomto oboru a typu profese je potřeba si vše odpracovat a všechno se naučit. Zpětně ale hodnotíme, že koncept v mnohém překonal naše původní očekávání.
Původně jste oba začínali jako zaměstnanci, budovali jste v korporátním a státním sektoru poměrně dlouho svou kariéru. Jak moc se Vaše profesní role s vlastním podnikáním změnila?
Změnila se velmi, a to v pozitivním slova smyslu. Jsme páni svého času a můžeme se svobodně rozhodovat. Nemusíme se podřizovat požadavkům vedení, jako tomu bylo při našem předchozím působení. Podle nás je největší přínos pro člověka i jeho okolí, když dělá práci, které rozumí a která ho baví. Podnikání ve vlastním přináší také velké možnosti seberealizace, která je samozřejmě z naší strany také důležitým faktorem při práci.
Proč jste si vybrali zrovna franšízový typ podnikání?
Nemuseli jsme objevovat nic, co už by nebylo známé, a přitom jsme mohli oba pokračovat a rozvíjet se v odborech jako předtím. Výzva pro nás byla, naučit se jednat a chovat podnikatelsky. Hlavní pozornost se navíc upíná ke klientům a to nám naprosto vyhovuje. V praxi se nám poté spojení oblastí realit
a financí velmi osvědčuje. Můžeme nabízet služby komplexně. OK Point dodává našim veškerým činnostem punc nadstandardní služby. Vedle toho máme my sami nadprůměrné znalosti v oboru
a mimořádný přístup ke klientům, jsme tedy rádi, že můžeme všechno zužitkovat ve prospěch služeb, které nabízíme.
Dá se říct, že patříte mezi průkopníky rodinného franšízového podnikání v tuzemsku. Máte recept na to, jak zvládat společně profesní i rodinný život zároveň?
Není to jednoduché, samozřejmě. Ale snažíme se akcentovat celkové sladění rodiny i pracovního procesu. Je to o velké organizaci času a dennodenní logistice. Prioritou jsou pro nás stále děti, které nás potřebují, ale zároveň tu chceme být i pro klienty. Co se týče našeho spojení v práci, vidíme, že naši klienti to reflektují a velmi oceňují. Mají v nás větší důvěru. Náš tandem funguje skvěle, protože dokážeme jeden druhého zastoupit v krizovém momentě a můžeme se na sebe plně spolehnout.
Vidíte rozdíly v požadavcích a potřebách klientů, když srovnáte období vašich počátků
a současnost?
Ano, klienti jsou mnohem informovanější a náročnější na poskytovanou službu. Očekávají absolutně profesionální výkon, sami jsou totiž často významnými profesionály ve svém oboru. Nadto mají díky dnešním možnostem nastudováno mnohé dopředu a potřebují odborníka, který jim pomůže jejich plán zrealizovat. Vždy ovšem platí, že se o ně postaráme od A do Z a vše proběhne jak má. Snažíme se
o své klienty pečovat jako rodinný lékaři o své pacienty. A vnímáme díky tomu od nich pozitivní odezvu. Nyní už často přicházejí na doporučení a ví, co od nás mohou čekat. Oblíbili si nás také profesionálové ze zahraniční, kteří žijí v Česku, těm dokážeme efektivně pomoci v angličtině, a oni se mohou poté bezpečně a komfortně rozhodovat.
Co radíte klientům v dnešní době, kdy musí velká většina z nich omezovat své výdaje? Zaznamenáváte nějakou speciální poptávku po určitém typu produktu z jejich strany?
Analyzujeme jejich aktuální finanční situaci. Musíme jednat samozřejmě individuálně, protože každý člověk je jiný, má jiné cíle a sny, a nachází se také v odlišné situaci. Obecně se ale klienti v mnohem větší míře zajímají o své finanční zdraví, tedy o možnosti jak investovat a ochránit peníze proti inflaci. Určitá skupina klientů řeší úspory a optimalizaci rodinných výdajů i za pomoci finančních produktů, které si platí. Naší silnou stránkou je, že každé řešení ušijeme klientovi na míru. Reflektujeme jeho očekávání a děláme vše pro jeho finanční bezpečí.
Máte recept, jak zvládnout zvyšující se inflaci? Poradíte čtenářům, na co se mají při plánování svých rozpočtů zaměřit?
Radíme nechat si sestavit individuální finanční plán pro splnění dlouhodobých cílů. Dále pokusit se omezit zbytečné výdaje a drahé půjčky. Velmi důležité je také vytvořit si dostatečně velkou rezervu pro nenadálé situace a výdaje, které s nimi souvisí.
Jak trávíte volný čas? Umíte si dopřát společný odpočinek?
Ano, máme rádi aktivní odpočinek. Milujeme cestování, ať již delší nebo krátké výlety. Jsme rádi v pohybu, jezdíme na kole, lyžujeme, jsme často u vody. V létě se mimo jiné těšíme i na klasické stanování. Většinu volného času trávíme s dětmi.
Článek vyšel 30. června 2022 v deníku MF Dnes - Brno a Jižní Morava