ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Ztráta zaměstnání odstartovala mé podnikání ve financích a realitách

Jan Diart je úspěšným majitelem franšízové pobočky OK Point v Českých Budějovicích. Společně se svým týmem pomáhá klientům s finančními, bankovními a realitními záležitostmi. Před deseti lety ale potřeboval pomoci on sám. V rozhovoru pro časopis Náš Region prozradil, jak se jeho osobní zkušenost odráží v přístupu ke klientům.

 

Jaká byla vaše cesta k otevření vlastní franšízové pobočky OK Point?

V roce 2011 jsem ztratil zaměstnání v nábytkářské firmě, kde jsem pracoval jako výkonný ředitel. Nastalou situaci jsem tehdy řešil se svým osobním finančním konzultantem z firmy Broker Consulting. Nabídl mi, že mě naučí svou práci, a já jeho nabídku s potěšením přijal a stal se jeho kolegou. Díky nové práci jsem si uvědomil, že existují životní hodnoty, které se nedají měřit penězi. Pro mě je tou hlavní pocit prospěšnosti. Vědomí, že jako finanční a realitní konzultant někomu pomáhám, dává mé práci největší smysl. Otevření vlastní pobočky OK Point v roce 2018 jsem vnímal jako příležitost, jak své služby a získané znalosti a dovednosti co nejefektivněji představit ještě většímu počtu klientů. Samozřejmě za obrovské podpory centrály Broker Consulting, kolegů, spolupracovníků i mé rodiny.

 

Máte mnohaleté zkušenosti ze zaměstnaneckého poměru. V čem je pro vás franšízové podnikání jiné nebo lepší?

Podnikání je jen stěží srovnatelné se zaměstnaneckým poměrem. Najednou jsem se v roli zaměstnavatele ocitl já sám. Potřeboval jsem co nejrychleji získat zkušenosti a dovednosti, které jsem dříve nepotřeboval. Samozřejmě jsem na začátku udělal nějaký ten přešlap, ale díky silné podpoře Broker Consulting coby franšízora jsem se rychle posouval dále. Také mi hodně pomohli zkušenější kolegové, se kterými se na poradách franšízantů pravidelně setkávám. Stejně tak se mohu kdykoli obrátit na specializované týmy z centrály firmy, které pobočkám OK Point zajišťují neustálou podporu.

 

Když se ohlédnete zpět, je něco, co byste ve svém podnikání řešil jinak?

Mohu s klidem prohlásit, že jak zázemí nutné pro úspěšné franšízové podnikání, tak podporu ze strany franšízora i odborné vzdělání, které mi poskytl, mám skvěle vyřešené a nic bych na tom neměnil. Teď je to spíš o mém vnitřním nastavení a tam je vždy co zlepšovat. Například tu a tam ještě hledám rovnováhu mezi nejdůležitějšími věcmi v životě, čili rodinou, zdravím, prací a časem pro sebe, ale podobně to asi má většina lidí. A právě franšízový koncept podnikání, pokud se dělá dobře, toto všechno umožňuje skloubit dohromady.

 

Na co kladete při jednání s klienty největší důraz?

Na naší pobočce nikdy nezapomínáme na to, že každý klient je jedinečný, má odlišné sny, přání, potřeby, ale i obavy. Doba se změnila a s ní i klienti. Někteří z nich k nám přicházejí se špatnou zkušeností odjinud a od nás očekávají špičkovou, komplexní a srozumitelnou službu, ať už se jedná o vyřízení hypotéky, prodej nemovitosti nebo zajištění finanční rezervy na stáří. Díky zázemí OK Pointu, pokročilým technologickým nástrojům, které využíváme, a hlavně díky lidskému přístupu jim tyto služby dokážeme poskytnout na míru jejich požadavkům. Jako výraz spokojenosti nás pak řada klientů doporučuje svým blízkým, přátelům i kolegům. Naším cílem je budovat s klienty dlouhodobý vztah založený na důvěře a to se nám daří.  

 

A co zájemci o práci, pozorujete s ohledem na covid-19 nějaké změny v tom, odkud se do vašeho týmu nejčastěji hlásí?

Ano. Během pandemie mi přišla řada životopisů z oborů cestovního ruchu a gastronomie. Hlásí se k nám i šikovní zaměstnanci bank, pojišťoven nebo realitních kanceláří. Ve svých oborech třeba vynikají, ale svým klientům chtějí nabízet komplexní řešení a ne pouze produkty a služby jedné banky nebo realitky. Proto vyhledávají nás. Do našich řad na pobočkách po celé republice rádi přijímáme i absolventy, kteří chtějí v kariéře něčeho dosáhnout. Díky propracovanému vzdělávacímu systému Broker Consulting mohou získat potřebnou kvalifikaci a veškeré certifikace nutné pro práci v oboru finančního a realitního zprostředkování.

 

OK Point máte už téměř 4 roky. Prozradíte nám svůj recept na úspěšné vedení pobočky?

Můj recept je jednoduchý – stačí být pracovitý, vytrvalý a otevřený novým příležitostem. K tomu je také zapotřebí mít obchodního ducha a umět si vybrat kvalitní zaměstnance a správně jim vymezit kompetence.


Franšízové pobočky OK Point, za nimiž stojí společnost Broker Consulting ve spolupráci s mBank a MONETA Money Bank, propojují pod jednou střechou finanční služby s těmi bankovními a realitními. Více také na www.okpointy.cz a www.okpoint.tv, kde najdete zajímavá videa pro zájemce o vlastní podnikání s franšízou OK Point.

Rozhovor vyšel v časopisu Náš Region 19. srpna 2021

Ztráta zaměstnání odstartovala mé podnikání ve financích a realitách
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES